Mennyit érdemes a szépségre költeni?
Mai pénzorientált világunkban mindennek megvan az ára. Különösen igaz ez a szépségre, melyért hajlamosak vagyunk az indokoltnál többet költeni. A narancsbőr megszűnését ígérő csodakrémek, a ráncok eltüntetésével kecsegtető készítmények nagy népszerűségnek örvendenek. A nagy világmárkák pedig igencsak megkérik az árát a termékeknek. Elsősorban nem a közönség kedvencekre gondolunk, hanem azokra a márkákra, melyekért komoly tízezreket ki kell fizetni.
A márkát fizetjük meg?
A hatóanyagok jelenléte csak egy dolog, de a márka mögött rendszerint ott van a brand kiépítésére fordított költség, az online marketing, a világszerte fenntartott üzletek és alkalmazottak bérezése, és persze a prémium kategória, melyet ezek a márkák kínálnak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyre többen keresik azokat a megfizethető alternatívákat, amelyek értékes hatóanyagokat tartalmaznak, de mégis fenntartható módon kínálják ezeket. Ez nemcsak az árakra igaz, hanem mindazokra a mögöttes területekre, melyek szóba kerülhetnek az értékesítéssel kapcsolatban.
De akkor mégis mi az, amin spórolhat egy cég? A színes, mintás csomagolás kétségkívül megragadja a szemet, főleg akkor, ha a drogériák polcainak középső szegmenseiben kerülnek elhelyezésre az ilyen termékek. Mindenki jól ismeri azokat a marketing trükköket, melyekkel az ismert cégek növelik eladásaikat, mégis sokan bedőlünk annak, hogy ettől valóban az elvárt minőséget és árkategóriát kaphatjuk. A tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a mutatós csomagolás gyakran nem hozza azt a belső tartalmat, amit elvárnánk a pénzünkért.
Természetes összetevők, környezetbarát csomagolás, hatékonyság
Ha röviden összegezni kívánjuk azt, mit vár el a mai kor vásárlója a szépségápolás terén használatos készítményektől, akkor ezek biztosan vezetnék a népszerűségi listát. A trendek sokat változtak az elmúlt években, és napjainkban korántsem biztos, hogy tízezreket ki szeretnénk fizetni egy nappali krémért. Megdőlni látszik az a tévhit, mely szerint a magas árat a kimagasló minőséggel társíthatjuk, és egyre inkább bebizonyosodik, hogy a korrekt ár is járhat megbízhatósággal. Minden csak szervezés és preferencia kérdése - a gyártó cég részéről is.
Írta: Kiss Anita