Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Hogyan befolyásolják az influencerek a szépségrendeket?

2022. 07. 13. 08:00:00

Míg néhány évtizeddel ezelőtt a magazinokból tájékozódtunk az aktuális szépségtrendekről, addig napjainkban a nyomtatott sajtó helye áttevődött a figyelem az online térre. A marketing is jelentős változáson ment keresztül, s ennek hatását egyértelműen megtapasztalhatjuk mindennapjainkban.

Online világ, online lehetőségek?

Az internet az élet szerves részét képezi, és ha szeretnénk, ha nem, olyan információk is eljutnak hozzánk, melyekre önmagunktól talán nem keresnénk rá. Ugyanakkor elég csak egyszer informálódni valamilyen téma iránt, és onnantól kezdve megállíthatatlanul ömlik ránk a témába vágó tartalom. A tanuló algoritmus és saját érdeklődési körünk kettőse akarva-akaratlanul belerántanak az aktuálisan divatos készítmények, termékajánlók világába. Ebben kiemelt szerep jut az influencereknek, napjaink véleményvezéreinek. Elsősorban a YouTube csatornákon és az Instagram profilokon keresztül érik el követőiket, de még csak követőnek sem kell lenni ahhoz, hogy szembejöjjenek velünk ezek a képes-videós tartalmak.

Aki hiteles, az megbízható is?

A kérdés jogos. Az influencerek által közvetített információkat sokan készpénznek veszik még akkor is, ha tudják, gyakran promóciós céllal készülnek a tartalmak. Bár ennek feltüntetése ma már kötelező, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a személyes szimpátia felülírja a tudatosságot. Az önmagukat hitelesen képviselő online szereplőkről hinni akarjuk, hogy valóban beválik az, amit ajánlanak, amit elméletileg saját maguk is használnak. A hitelesség azonban rögtön megdől, ha a gyakorlatban egy ténylegesen használhatatlan készítményt reklámoz az illető. Ugyanakkor azt is érdemes tudni, hogy ami valakinek beválik, az másnál nem biztos, hogy megfelel az igényeknek. Amint a hitelesség megbízható információkkal társul, úgy az influencer által hirdetett termék, brand is valószínűleg egyre nagyobb népszerűségnek örvend majd.

Nem minden a reklám!

A világmárkák és a mindenki által jól ismert brandek vagyonokat költenek a marketingre. Ennek költségeit természetesen valakinek viselnie kell. Ki más lenne ez végső soron, ha nem a fogyasztó? De valóban csak azok a termékek lehetnek jók, amelyek minden weboldalon és plakáton szembejönnek?

Egyre többen érdeklődnek az olyan hazai márkák iránt, melyek természetes hatóanyagokkal, megfizethető áron szolgálják az elégedettséget. A mai kor embere igyekszik ott megfogni a pénzt, ahol lehet. A világmárkák és az aktuálisan agyonreklámozott termékek helyett igenis léteznek olyan alternatívák, amelyeknek köszönhetően a szépségápolás hozza a kívánt eredményt.

 

Írta: Kiss Anita